BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Daniyana_LoVe_iQmaL_143


Friday, May 7, 2010

Bab 2

Iqmal lepak dengan kawan-kawannya di taman permainan yang berdekatan di rumahnya. Iqmal rasa begitu cukup puas hati kerana dapat mengenali kawan baru di Facebook.Siapa lagi kalau bukan Dania.Iqmal juga berasa tidak sabar untuk menghubungi Dania pada waktu malam nanti.Lebih-lebih ingin mendengar suara perempuan yang comel itu.Makin angau Iqmal jadinya bila asyik memikirkan Dania.Sejak terjumpa 'profile' Dania,Iqmal mengatakan Dania memang comel orangnya menurut tengok gambarnya.Gambar Dania di Facebook diambil di Port Dickson.Waktu melihat gambar itu,gambar Dania hanya berpakaian t-shirt lengan pendek berwarna biru terang dan seluar sukan paras di antara bawah lutut dan atas buku lali.Dengan senyuman yang manis dan berlesum pipit di sebelah kanan,menambahkan kecomelannya.

"Hoi ape yang kau khayalkan ha???Oh teringatkan 'girlfriend' kat KL ke ha??" terkejut beruk Iqmal apabila disergah oleh Adam.

"Hilang la lamunan aku nie..aku baru nak syok-syok fikir pasal Dania,da datang plak Adam nie..Sebokk jer la dia nie.." kata Iqmal dalam hatinya dengan perasaan yang sungguh geram.

"Kau marah aku ke??Sori ar..Aku tak sengaja..Tak tau plakk kau tengah mengelamun pasal 'girlfriend' kau..."

"Hei bila masa aku mengelamun pasal 'girlfriend' aku ha!!!Pandai-pandai je kau cakap aku ade gf..Aku takder gf la..."

"Alah yelah tuh..Hey aweks kau cun tak??"

"Woi kau da belikan aku air ke blom ha??Aku dari tadi haus tekak aku,menunggu kau belikan air tapi kau timbol dengan takder air kat tangan..Pastuh tetiba je kau sergah aku ngan cakap pasal awek-awek ha!!" Iqmal geram dengan sikap kawannya yang tak berubah lagi.

"Sori la weyh..aku kecikkan ati kau..tak sangka kau da sensitip skang...Ha lagipun tadi aku baru nak belikan air,da makcik tuh kate da 'out of drinks' la..Tuh yang aku trus sergah kau..Sori la beb.."

"Kepala hotak kau berjambul kate aku sensitip ha??Aku cuma terkejot je la weyh.."

"Memang kefala hotak aku ade jambul.."

Terus Iqmal gelak terbahak-bahak namun bila Iqmal ketawa kuat,hilang suara Iqmal disebabkan haus punya fasal la..

"Ehek ehek ehek" hilang suara Iqmal..

"La siannye kau..Da haus pun sempat gelak tapi da takda suara la..Sumbang suara kau.."

Apa lagi,Iqmal pun mencampak seliparnya yang berwarna hitam ke arah Adam tapi sempat Adam mengelak dengan mengangkat kedua-dua tangannya menandakan dia mengaku kalah.

"Kau punye pasal la suara romantis aku da takder..." Iqmal tersenyum sendiri walaupun dia yang kata.

"Ok ok ok..da da da da..Ha!!!Abis ape yang kau termenungkan ha??"

"Tukar topik plak la Adam nie" kata Iqmal dalam hatinya.

"Ape yang kau termenungkan tadi!!Aku pun nak tau gakk!!"

"Aku fikirkan satu kawan nie..Aku jumpa dia kat Facebook"

"Ooh..nie mesti perempuan kan??"

"Ye ar..habis kau ingat aku nie kawan ngan orang pondan..Sori sikit eh..No gay person in my life,man..."

"Ooh...ha sape perempuan tuh??Cun ke dia??Umo baper???No telefon??

"Woi banyak soalan kau nie..Pantang je berbual pasal awek,no 1 lah kau nie.."

"Heheheh...sesaje la beb..."

"Ok la..kalau kau nak tau sangat pasal perempuan tu..Dia cun ngan comel la..siap ade lesum pipit kat sebelah kanan la weyh..Aku suka perempuan yang manis ngan comel macam dia..dia umo sama macam kita la..16 tahun...no telefon tuh...dia tak bagi..."

Iqmal sengaja cakap bohong sebab dia tau,pantang je cakap pasal awek cun dengan Adam..terus mintak nombor telefon awek tuh...Dah lah Adam tu dikenali sebagai 'playboy'..tak nak lah bagi perempuan yang dia suka kat Adam tuh.."Buaya Laut kau" kata Iqmal dalam hati dengan perasaan geram dan cemburu..Tapi Iqmal pura-pura menunjukkan wajah yang tenang walaupun hatinya sedang dibara dengan perasaan marah..

"La...er..jomlah balik weyh..da nak kat malam da..kang mak aku cakap aku nie jembalang malam,mampos aku.."

"A ah..ok ar..jom"

"Pandai gak aku berlakon ngan wajah aku yang tenang ni tadi..nasib baik Adam tak paksa aku mintak no enfon Dania..Kalau tak,mampos dia kene kerja ngan aku.."dialog Iqmal dalam hatinya..

Setelah Iqmal mengahantar Adam ke rumahnya..Iqmal pun pulanglah ke rumah dengan perasaan yang gembira..Sebab tidak sabar ingin mendengar suara Dania dalam telefon menjelang malam nanti..

Apabila sampai di rumah,Iqmal terus masuk ke biliknya untuk mengambil tuala terus ke bilik air..Tetapi tidak lupa juga,Iqmal terus mengambil sebotol air dari dapur kerana tekaknya haus sejak pulang dari taman tadi..

Selesai mandi,laungan azan solat fardhu Maghrib telah dilaungkan dengan sungguh lunak..Jadi,Iqmal pun mengambil wudhu' untuk menunaikan solat fardhu Maghrib.Ibu bapanya sentiasa berpesan kepada Iqmal supaya bersolat setiap hari.Disebabkan itu,Iqmal sudah terbiasa menunaikan solat.

Selesai solat,Iqmal terus mencapai telefon bimbitnya untuk menghubunginya..Tetapi pada masa yang sama,Iqmal berfikir bagaimana dia ingin memberitahu Dania bahawa namanya bukan Danish tapi Iqmal..

"Ah!!nanti-nanti jelah fikirkan.." Iqmal berdialog dengan hatinya sendiri..

0 comments: