BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Daniyana_LoVe_iQmaL_143


Saturday, May 29, 2010

Bab 9

Iqmal yang leka mmbaca komik di atas katilnya tiba-tiba terkejut dengan bunyi deringan telefonnya.

"Hmm..sapa lah yang mimpikan aku malam ni sampai anta mesej kat aku ni.." Iqmal mengeluh menandakan kepenatan.

Iqmal terus bangun dari katilnya walaupun agak penat lalu mencapai telefonnya di atas almari lacinya..Senyumannya diukir di bibirnya..

Mesejnya:

'Iqmal,sori tau sy x on9 YM ptg td..sbb ade hal kena selesaikan td..sori tau..lgpun sy da anta alamat saya melalui mesej kat FB..nanti baca ya..'

"Eh Dania...hii apa lah yang dia mimpikan aku eh..baik aku call dia cepat-cepat.." Iqmal mula perasan..huhuh...perasan dengan Dania jek..not to everyone lah...

Terus Iqmal menekan butang hijau pada nombor Dania..

Dania yang sedang makan coklat Cadbury di atas katilnya terdengar telefonnya berdering..

"Hai..kenapalah tak boley tengok orang senang,telefon...aku tengah makan coklat sedap-sedap dah orang call...benci tau..." Dania merungut manja..Terus Dania mencapai telefonnya di atas meja solek..

"Eh Danish call lah..apa hajatnya ya dia call???angkat angkut je lah enfon.." terus Dania menekan 'Answer'..

"Yap apa hajat call saya Mr. Danish???" Dania memulakan perbualannya..

"Mr. Danish awak panggil saya...saya baru umur 16 tau..masih single tau..." Iqmal menjawab.

"Oooh...single mingle kitty eh???" Dania mengusiknya.

"Hah..kitty pulak lah awak panggil saya..." Iqmal balas.

"Heheheh...takder lah..sesaja jer...awak memang pantang naik angin ke??" Dania bertanya.

"Hei takderlah..ha asal tak online tadi???" tanya Iqmal.

"Aduh..camner aku nak jawab ni..da la..relax lah baby...hu-ha-hu-ha-hu-ha(tarik nafas dalam hati)..eh sapa baby ha??hii..banyak soal lak aku ni..aku yang panggil diri aku baby,aku yang blurr..." Dania mengomel.

"Saya tadi kene pujuk Nik tadi..sebab dia merajuk ngan saya..sebab saya ade termarah dia..heii..panjang lah citernya...tak takut ke abis kredit awak???" Dania mengeluh.

"Takkan abis pun...demi awak saya sudi lakukan apa-apa sahaja Baby..Ops!..." Iqmal tercakap lepas lalu tersedar..

"Hmm baru je tadi aku panggil diri aku Baby..dah dia panggil aku Baby..dah kene jadi baby balik ke aku nie..tak faham aku manusia ni.." Dania merungut.

"Ooo..camni tadi Fikri dia ganggu saya kat dalam kelas..kata saya nak jadi kekasih awak lah tah apa loya pun tak tau la..sedar lah diri tuh..kalau orang nak jadi boyfriend saya pun dia mesti suci lah..bukan buaya darat macam Fikri tuh..kotor.." Dania bersungguh-sungguh bercerita.

Iqmal ketawa..

"Ooh..kan awak orangnya comel...mesti lah lelaki nak berebut-rebut jadi kekasih awak..hah..yang Nik tuh sapa???" Iqmal tanya.

"Erm Nik tuh kawan rapat bagi pihak lelaki lah...hah..lepas tuh Nik nak cuba selamatkan keadaan dengan cakap saya ni girlfriend Nik...hii...tu yang saya marah kat dia...disebabkan itulah Nik merajuk ngan saya...tapi nasib lah dapat pujuk dia...tuh jelah..The End of the citer lah.." Dania pun sudah menamatkan ceritanya..

Pada mulanya Iqmal cemburu bila nama Fikri dan Nik disebut oleh Dania tapi apabila Dania menerangkannya,Iqmal tenang kembali..kuat cemburu pulak lah Iqmal ni...belum jadi BF Dania,dah cemburu..

"Ooohh...gitu..Nik kuat merajuk ker??hish..menjatuhkan martabat lelaki je lah...kuat merajuk..patutnya jadi berani.." terang Iqmal.

Dania terus ketawa..

"Hmm..betul tuh..ramai orang suruh dia berubah tapi tak berubah jugak..." Dania balas.

"Heheh...awak tengah wat per tuh??" tanya Iqmal.

"Oh..saya tengah makan coklat Cadbury.." balas Dania

"mmm...sedapnya...dah keluar dah air liur saya nie...huhuh...esok awak free tak???kalau free,awak online lah esok..kalau tak...takper lah..." Iqmal membuat suara kesian..

"Ala semestinya saya online...setiap hari saya online...tapi tengoklah dulu camner..kengkadang saya mengantuk,kengkadang ada kelab..tapi InsyaAllah lah...online.." jawab Dania..

"Ok lah..kalau camtuh..kita bermesra lah esok.." kata Iqmal.

"Hah??Bermesra??takut saya dengar.." Dania jawab dengan ringkas.

"Eh maksud saya berbual kat YM like a friend..awak fikir apa??oooo awak fikir macam-macam eh???" Iqmal mengusiknya.

"Hei...mana ade.." Dania balas.

Pada masa yang sama,Auntie Leha masuk ke bilik Dania..

"Eh Auntie Leha!!" Dania memanggilnya.

"Erm oklah..sampai sini je lah kita call...bye-bye..." Dania terus menutup telefonnya.

"Bye..." Iqmal lambat membalas bye-bye dari Dania yang tersayang...huhuh..tersayang??terus Iqmal membuka selimutnya lalu menyelimuti dirinya dalam kesejukan..kerana hujan mula turun.

"Good nite Dania sayang...I Love You.." Iqmal tersenyum-senyum akhirnya dibuai dengan mimpi yang indah sambil berdengkorr...khu..khu...khu...(bunyi dengkuran Iqmal)..heheh...

"Dania..sapa yang telefon Dania tuh???" tanya Auntie Leha.

"Kawan...nama dia Danish..kenapa Auntie??" Dania menanya.

"Ye lah..Auntie tadi tertengok-tengok pintu Dania sebab lampu belum tertutup lagi..tuh yang Auntie masuk nak tengok dah tidur ke belum..kalau dah tidur tuh,Auntie tinggal tutup lampu je..hah..Dania tak mengantuk lagi ke??Dah nak dekat pukul 11 malam dah...tidurlah...nanti terlewat ke sekolah kan habis Dania jadi beruk makyeh..." Auntie Leha sempat mengusik Dania,anak saudara kesayangannya itu.

"Heheh...oklah..dah nak masuk tidur ni..oklah..selamat malam Auntie..Goodnite..I love you Auntie!!" Dania terus memeluk Auntienya lalu menyelimutkan dirinya..

"Hei kalau nak cakap I love you pun..tak payah lah kuat sangat macam Minah Tarzan...Auntie belom pekak lagi tau..kalau auntie takleh dengar,auntie cuba korek dengan Cotton Bud..oklah..goodnite...love u too.." terus Auntie Leha menutup pintunya..

Terus Dania menangis kerana dia tidur tanpa ciuman kasih sayang dari ibunya.."Ibu..Akak rindu dengan ucapan ibu dan ciuman ibu tiap-tiap malam sebelum akak tidur..."

Keluarga Dania mengalami kemalangan selepas pulang dari Genting Highland..Pada masa itu jalanraya sangat licin..Terus kereta mereka terbabas di tepi jalanraya...Akhirnya ibu,ayah dan adiknya yang tersayang,Dhalena meninggalkannya jua..Apabila Dania menerima jawapan dari doktor itu,Dania hendak jadi gila tapi nasiblah Auntie Leha ada disisinya lalu menenangkannya..kalau tidak...tak tau lah..mungkin Dania takkan seceria sekarang...Hanya Dania sahaja yang terselamat dalam kemalangan kerana dia mengalami kecederaan ringan di kepalanya..yang lain telah menjadi mangsa...

Sedih dan sungguh sebak...nasib baiklah Auntie Leha menjaganya...jika tidak,siapa lagi yang ingin menjaganya...Auntie Leha adalah seorang andartu (anak dara tua)...dia amat menyayangi Dania sejak Dania dilahirkan ke dunia...

0 comments: