BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Daniyana_LoVe_iQmaL_143


Friday, June 11, 2010

Bab 13

Huh!Rasa kepenatannya apabila round-round kat area KL ni..Dania yang sudah pulang ke rumah terus baring di sofa dalam ruang tamu..Terbungkam tidurnya..Lalu topinya dibuka terus ditutup mukanya..Auntie Leha yang baru keluar dari biliknya sempat menjenguk Dania..

"Haih budak nih..tidur pun terbungkam macam jantan..heheh.." desis Auntie Leha dalam hatinya..Terus menuju ke ruang dapur untuk membuat air Oligo..Air kesukaan Dania..Apabila siap,Auntie Leha terus membawa air itu ke ruang tamu lalu dikejutnya Dania.

"Dania..ooo..Dania..bangun Nia..nak minum Oligo tak nih..kalau tak Auntie Leha minum sampai abis.." ujar Auntie Leha.."Eh boleh ke aku habiskan air ni??dah lah aku kurang suka minum manis-manis ni..show off ke aku ni???hah pandai-pandailah aku nak minum air ni.." Auntie Leha berdialog dengan hatinya.

Dania yang hampir terlena di sofa lalu terdengar ugutan kecil auntie nya..Terus bangun dan sengih pada auntie nya..

"Ye lah Auntie...takkan tak nak minum kot..dah penat-penat Auntie buatkan untuk Nia.." Dania terus melentokkan kepalanya ke bahu auntie kesayangan..Manja jugak Dania walaupun sikapnya macam agak kasar sikit..huhuh...

Dania yang melentokkan kepalanya terus duduk betul-betul di atas sofa sambil duduk bersila dan meminum airnya..

"Em...sedapnya auntie buatkan..terima kasih auntie..tapi Nia rindu lah dengan air Oligo yang Ibu buatkan.." sayu sungguh Dania meluahkan perasaan rindunya..Auntie Leha yang turut mendengarnya juga sedih..

"Tapi apakan daya auntie...Nia rela keluarga Dania pergi dulu..sekurang-kurangnya bila Dania meninggal,diorang akan tunggu kehadiran Dania nanti.." kata Dania.

"Eh ape yang Nia cakap ni..jangan cakap camtuh Nia..nanti kalau Nia pergi,sapa nak temankan auntie kat sini???jangan cakap camtuh lagi ok??Dania kuat,tabah,cekal..Dania berpakaian macam laki pun auntie tak kisah..janji Dania tabah.." Auntie Leha membelai lembut pada rambut Dania..

"Ok auntie..sayang auntie Leha.." Dania memeluknya dengan manja...Dania walaupun agak kasar kini tapi ingin juga dia bermanja...Auntie nya pun membalas pelukan manja Dania..

"Ok lah auntie nak gi masuk bilik..Dania ni tidur pun macam lelaki..terbungkam macam hamster yang bunting tengah tidur.." ujar Auntienya pada Dania..Dania yang mendengar turut ketawa..

Selepas itu Dania pun masuk ke biliknya..ditukarkan baju..mandi juga tidak dilupakan..heheh...lalu Dania pun baring di atas katilnya..

"Eh tak lama lagi cuti sekolah penggal pertama dah nak dekat..yay yay!!!" Dania keseronokkan macam budak dapat patung Barbie Doll...

"Bolehlah aku tidur...eh tak tidur jugak lah...jalan-jalan...round round the world...er apa lagi ek??oh...online FB..." Dania berkata sendiri sambil diletakkan jarinya ke tepi bibirnya yang mungil itu...

"ok aku nak main mesej ngan Danish lah kat enfon..." Dania terasa bosan lalu memulakan mesejnya..

Iqmal tersedar telefon bimbitnya ber'vibrate' dari menari shuffle..Iqmal hanya melonjak kegembiraan tetapi di dalam hati saja..kerana Dania menyapanya dulu.."Haih..ade makna ni kalau dia yang sapa aku dulu..hohoh.." Iqmal berdialog di dalam hatinya..

'Hai danish..tengah wat per tuh :)...'

Iqmal turut juga membalas mesej itu.

'Ya..sy tgh shuffle ngan kengkawan..'

Dania yang tersedar turut membaca mesej itu..

"Eh..shuffle rupanya..oi peluang terbaik nih..dah la aku suka orang yang shuffle beb.." Dania berkata dalam hatinya sambil tersenyum-senyum sendiri..hihih..

'Oh shuffle..awk suka shuffle eh??sy pun suka shuffle tp x pandai nk shuffle..so kene tgk org yg shuffle jekk..yelah kita x pandai shuffle..'

Iqmal pun membalas..

'oh..mmg sy suka shuffle..sejak 2 tahun lps lg..oh awk x pndai shuffle..xperlah sy boleh ajar awk shuffle..huhuh..'

'hek eleh..show off...cmner plak nk ajar sy shuffle..jumpa pun x prnh tau..'

Iqmal ketawa sendiri sampaikan kawan-kawannya toleh ke arah Iqmal..Terus Iqmal diam apabila ditoleh oleh kawannya dan terus pergi ke tempat yang jauh dari kawan-kawannya.."Sampai bila aku nak bagitau nama aku sebenarnya.. bagitau je.."Ujar Iqmal dalam hatinya..

'heheh..saje jer lah..awk mungkin esk sy anta brg yg sy gantikan tuh..awk jgn terkejut ya.. sy hrp awk akn pakai brg tuh sepanjang hayat awk..awk sy nk bgtau awk sesuatu..awk jgn marah..'

Dania yang membaca mesej itu 'confuse' otaknya..tapi ahh balas lah..

'ya sy xkan marah...cakaplah..'

'nama sy bukan Danish tapi Iqmal...Danish tu nama tipu sy..cuma awk je sorang yg x tau nme sy..sy janji akan tukar nme sy kat FB sy..sy janji..minta maaf..'

Dania yang membaca mesej itu terkejut..namun no hal bagi dia...sebab dia sudah terbiasa keadaan begitu..

'ok..er iqmal ya..ok iqmal i will 4give u..cuma jgn tipu nama sendiri lg lah...nama awak sedap2 Iqmal..awk tipukan nme awk jd Danish..awk...sy nk anta sesuatu melalui telefon.. boleh x??'

'ok..thnx 4 maafkn sy...ok..ape dia??'

Dania cepat-cepat mengambil gambarnya sendiri dengan telefon bimbitnya terus dihantarkan kepada Danish..ops! Iqmal lah...takpe...tak biasa lagi kot..

Iqmal menerima gambar tersebut lalu tersenyum sendiri..''Kenapa dia anta aku gambarnya ya??entahlah..mungkin buat kenangan kot.." Iqmal berdialog sendiri..terus Iqmal menekan butang hijau untuk mendengar suara Dania..dan Dania pun menjawab..

"Ya how can I help for you??" Dania memulakan perbicaraannya dulu.

"Erm..kenapa awk anta gambar awak pada saya??" Iqmal tergagap.

"Oh just for kenangan gambar saya dalam enfon awak lah...awak tak suka ke?? takpa lah..nanti delete lah...lagipun saya sesaja anta..boring tak tau nak wat apa.." Dania membalas.

"Eh saya sukalah gambar tu..lagipun gambar ni cute..nampak lesung pipit awak..saya nak simpan...eh tak lama lagi..lagi sebulan dah cuti skolah kan??selama seminggu.." Iqmal tanya.

Dania yang mendengar pujian itu terus tersenyum sendiri..almaklum lah...puji dirinya cute...heheh...bukan show off eh..

"Oh..ha'ah..lagi sebulan je nk cuti kan..awk ade gi memana ke???" ujar Dania.

"Tak tau lagilah..kengkadang ayah saya sibuk..tuh kene duk umah tuh...oklah..sampai sini je eh kita call..saya nak sambung shuffle ni..ok bye..malam ni saya call k..bye.." terus Iqmal menutup telefonnya apabila ada sekumpulan yang tidak dikenali datang dekat menghampirinya..Lelaki berumur 15-19 tahun tapi nampak rupanya seperti orang Gangster..

"Hoi budak tengok henfon kau!!" jerit lelaki tinggi itu..lalu mengambil terus telefon Iqmal..Lelaki itu tiba-tiba berhenti menekan butang apabila terlihat gambar Dania..terus ditunjukkan kepada kawan-kawan yang lain..kawannya yang lain turut tersenyum dan membisik sesuatu di telinga lelaki tinggi itu..terus lelaki tinggi itu mengangguk..

"EH budak..sapa perempuan ni??aku nak nombor enfon dia.." lelaki tinggi itu memulakan perbicaraannya dengan Iqmal..

"Er kawan saya...awak ni sapa??" tanya Iqmal kepada lelaki tinggi itu..

"Aku nak nombor enfon dia...kau tanya dia..boleh tak bagi nombor dia kat aku..kalau kau tak tanya dia skang,aku akan tumbuk kau..paham??" ujar lelaki tinggi itu..Iqmal pun turut dan terus menelefon Dania..

Dania hanya terbaring di atas katil terkejut mendengar deringan telefonnya..Dania mencapai telefonnya dan melihat nombor tersebut..nombor Iqmal..

"Eh tadi bukan ke dia kata ngan aku dia nak call malam ni..apahal dengan dia ni??angkat je lah..." Dania menjawab dalam hatinya terus menekan butang hijau dan menjawab panggilan itu..

"Hah Iqmal..asal ni??" Dania tanya.

"Nih ade orang nak nombor telefon awak..awak kasi ke tak??" Iqmal dalam suara tergagap..

"Sapa yang nak???saya kenal dia ke??napa nak mintak nombor saya??tanya dia jap.." Dania membalas.

"Dia tanya napa awak nak nombor telefon dia.." Iqmal bertanya kepada lelaki tinggi itu..

"Sebab aku nak mintak dia jadi awek aku..kau cakap dengan dia gitu.." jawab lelaki itu.

"Sebab dia nak mintak awak jadi awek dia...dia tadi tertengok gambar awak..tu yang dia minta nombor awak..awak kasi ke tak??" tanya Iqmal.

"Apa!!kepala hotak dia nak minta saya jadi awek dia..muka pun saya tak kenal..tetiba minta jadi awek dia..hei sorry sikit...awak jangan kasi no saya kat dia..." balas Dania pada Iqmal..

"Dia tak nak kasi no dia kat awak...so apa jawapan awak??" tanya Iqmal pada lelaki itu semula..

"Ok takper..kalau dia tak nak kasi,cakap ngan dia aku akan tumbuk kau!!" lelaki itu sudah bersiap sedia dengan buku limanya..

Dania dengar lelaki itu menjawab tapi tidak jelas..

"Awak..dia kata kalau awak tak nak kasi no awak pada dia,dia akan tumbuk saya.." balas Iqmal.

"What!!Dia nak tumbuk awak!!Awak..kasi no saya pada si gila tu..saya tak nak awak kene tumbuk ngan dia...kasi saja!!" jawab Dania dalam keadaan ketakutan..bimbang Iqmal kene timbul dengan lelaki yang tidak dikenalinya..

"Saya takkan kasi no awak pada dia..saya sanggup buat apa-apa sahaja demi awak Dania..saya takkan kasi...walaupun awak nak saya bagi no itu pada dia..demi awak,saya sanggup kene tumbuk...ok bye." Iqmal menutup telefonnya.

"Iqmal Jangan!!jangan lah Iqmal!!saya tak sanggup dengar awak kene tumbuk dia!!Iqmal!!" Dania hampir menjerit lalu ingin menelefon Iqmal semula tapi tidak dapat..Iqmal off enfonnya..

Akhirnya Iqmal ditumbuk jua...

0 comments: